أخر خبر

فتحى سند يفتح النار على الاتحاد الافريقى

فتحى سند يفتح النار على الاتحاد الافريقى، شن الناقد الرياضي فتحي سند هجوم على الاتحاد الافريقى لكرة القدم بسبب مواعيد تصفيات كأس العالم عن قارة أفريقيا.

حيث إعتبر أن فكرة خوض مباراتين في 4 ايام فى ظل ظروف القارة الافريقية، شيء صعب جداً ومن المفترض أن الاتحاد الافريقى يعلم هذا الامر، مبدياً اندهاشة من هذه المواعيد.

وعبر صفحته الشخصية على منصة فيسبوك كتب الناقد الرياضي فتحي سند قائلاً منتقداً الاتحاد الافريقى :

واضح إن الفيفا وكمان معاهم الكاف مش عارفين طبيعة أفريقيا وصعوبة التنقل بين الدول الأفريقية.. ما أنا مش لاقي سبب مقنع إن منتخب يلعب ماتش وبعد 72 ساعة يبقي عنده ماتش تاني في دولة بعيدة عنه في سفر بينهم 10 ساعات ولا آكتر وكمان ترانزيت وبهدلة من مطار لـ مطار..

وفي الاخر يقولك عايزين كورة حلوة عايزين منتخبات بتقدم متعة كروية.. طيب قولي مين اللاعب اللي بعد ما يخلص 90 دقيقة وبعدها يتمرمط في المطارات وفي أدغال أفريقيا ولا استشفاء بقي ولا راحة ولا يحزنون.. إزاي هيقدر يروح يلعب الماتش التاني وهو في قمة جاهزيته.. مستحيل يقدم ولو ربع مستواه حتي..

طب إحنا في مصر الحمد لله منتخبنا بيتحرك بطيارة خاصة.. لكن في منتخبات معندهاش حاجة خالص.. هيعملوا أيه دول ؟؟؟

سؤالي هنا.. إيه المبرر إني العب جولتين في تصفيات المونديال خلال 72 ساعة.. وبعد كدا نريح 9 شهوووور يا مؤمن ونلعب الماتش اللي بعده في مارس 2025.. دا أسمه أيه بقي ولامؤاخذة ؟؟!!

14bd39c5 9405 4c24 a57a 5d539fd67832

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى